Gmina Białobrzegi pozyskała 35.000 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na utylizację azbestu z indywidualnych gospodarstw domowych. Realizacja zadania rozpocznie się w maju.
Środki te pozwolą kontynuować realizację „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla miasta i gminy Białobrzegi na lata 2014 – 2032”. Koszt całego zadania to 50.000 zł, pozyskana kwota stanowi 70% kosztów kwalifikowanych, a pozostałe 15.000 zł to wkład własny gminy Białobrzegi.
Tegoroczna zbiórka pozwoli na bezpłatny odbiór i utylizację około 150 Mg azbestu pochodzącego z około 70 gospodarstw domowych z terenu całej gminy, które zgłosiły potrzebę odbioru azbestu. Prace związane z przygotowaniem do transportu, załadunkiem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest rozpoczną się w maju i potrwają do końca czerwca. Wykonawcą prac będzie firma Delta z Końskowoli.