Burmistrz Adam Bolek podpisał umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na usuwanie azbestu oraz Rodzinny piknik ekologiczny. Łączne dofinansowanie tych projektów to 65 tys. zł.
W Błędowie w obecności minister Klimatu i Środowiska Anny Moskwy, burmistrz Adam Bolek oraz skarbnik gminy Iwona Czwarno-Olczykowska podpisali dwie umowy na działania proekologiczne.
Gmina pozyskała 35 tys. zł na projekt Usuwanie azbestu 2023. Projekt ten po raz kolejny uzyskał dofinansowanie. W poprzednich latach dzięki dofinasowaniu zutylizowano kilkaset ton azbestu z gospodarstw indywidualnych. W tym roku przewiduje się odbiór około 100 ton azbestu od gospodarstw, które wcześniej złożyły wnioski. Szacowany koszt całości zadania to 50 tys. zł.
Drugi projekt to Rodzinny piknik ekologiczny, mający promować wśród dzieci i dorosłych zachowania proekologiczne. Odbędzie się on 6 czerwca w Publicznej Szkole Podstawowej w Suchej. Umowa opiewa na 30 tys. zł i dofinansowuje to wydarzenie w 100%.