Urzędu Miasta i Gminy zrealizował program „Cyfrowa Gmina”. Obejmował on szereg działań mających na celu wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych na tereie gminy oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa.
Projekt obejmował przeprowadzenie diagnozy z zakresu cyberbezpieczeństwa, a jej dopełnieniem było zwiększenie bezpieczeństwa urzędowych systemów informatycznych poprzez ich modernizację, zakupy sprzętu oraz oprogramowania.
W ramach grantu przeprowadzono następujące zadania:
- zakup sprzętu (m.in. komputery stacjonarne, laptopy, oprogramowanie),
- szkolenia dla pracowników urzędu w zakresie obsługi zakupionego sprzętu i oprogramowania,
- szkolenia dla urzędników w zakresie cyberbezpieczeństwa,
- modernizacja sieci LAN UMiG
- zapewnienie cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych: rozbudowa zabezpieczeń logicznych (firewall, systemy IDS, IPS),.
Wartość zrealizowanego grantu wyniosła 306.988,57 zł. Środki gmina pozyskała z programów Unii Europejskiej.
Grant został sfinansowany ze środków Europejskiego Fundusze Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 (Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia).