Zakończył się drugi etap odbioru i utylizacji azbestu z terenu gminy Białobrzegi. Uciążliwe odpady o wadze 85 Mg zostały bezpłatnie odebrane z 45 gospodarstw domowych i poddane utylizacji.
Koszt całego zadania to kwota 26 967 zł z czego ponad 16 000zł to środki pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, pozostała kwota ponad 10 000zł to wkład własny gminy. Prace związane z przygotowaniem do transportu, załadunkiem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest wykonała firma BODICOM – Tomasz Bagniewski z siedzibą w Warszawie.
Tegoroczna zbiórka azbestu pozwoliła na zrealizowanie długo oczekiwanych wniosków od posiadaczy tych odpadów, ale również wpłynęła na zwiększone zainteresowanie tym problemem. Dlatego zachęcamy gorąco do składania wniosków osoby, które jeszcze posiadają ten rodzaj odpadów, co pozwoli nam w przyszłym roku aplikować o kolejne środki przeznaczone na ten cel.
Wniosek dostępnych na stronie internetowej https://www.bialobrzegi.pl/, lub bezpośrednio w Urzędzie Miasta i Gminy w wydziale Ochrony Środowiska (pokój 39)