Gmina Białobrzegi pozyskała dofinasowanie w kwocie 24 500 zł na odbiór i utylizację azbestu z terenu gminy Białobrzegi. Dotacja finansowa pochodzi z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Środki te pozwolą kontynuować realizację „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla miasta i gminy Białobrzegi na lata 2014 – 2032”. Koszt całego zadania to 35 000 zł, pozyskana kwota stanowi 70% kosztów kwalifikowanych, a pozostała ponad 10 000 zł to wkład własny gminy Białobrzegi. Tegoroczna zbiórka pozwoli na bezpłatny odbiór i utylizację około 100 Mg azbestu pochodzącego z około 50 gospodarstw domowych z terenu całej gminy. Prace związane z przygotowaniem do transportu, załadunkiem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest rozpoczną się w połowie sierpnia i potrwają do końca września.
- W dalszy ciągu zachęcamy do składania wniosków osoby, które jeszcze posiadają ten rodzaj odpadów, co pozwoli nam w przyszłym roku aplikować o kolejne środki przeznaczone na ten cel – mówi zastępca burmistrza Mieczysław Danielewicz.